למה חיוני לבנות ממ"מ בבתי ספר

בשנים האחרונות, מתמודדת ישראל עם מגוון סוגי איומים, בהם ירי טילים ומתקפות טרור, העלולים לגרום להתרחשות אסון לאומי.

אם אתם מתכננים הקמה של בית ספר חדש או משדרגים מבנה קיים, חשוב לייעד חלק מהשטח לבניית מתחם המגן על התלמידים ועל צוות. אחד הפתרונות הטובים ביותר העומדים לרשותכם הוא הממ"מ – מרחב מוגן מוסדי, אשר מספק הגנה מירבית למספר רב של אנשים, בעת חירום.

כיצד הממ"מ מגן על הילדים?

הילדים שלנו, חשופים במוסדות החינוך לכל האיומים שציינו. הצבת מרחב מוגן מוסדי תספק להם הגנה ותצמצם מאוד את מידת הסיכון לה הם חשופים. הממ"מ, אשר בנוי משילוב של בטון מזויין ומתכות חזקות, עמיד בפני מרבית הסיכונים. במהלך השנים האחרונות, הוכחה יעילותם של ממ"מים במהלך המתקפות על ישובי דרום וצפון הארץ, הסובלים מחוסר יציבות בטחוני במשך למעלה משני עשורים.

שומרים על שגרת חיים בעיתות חירום

הצבת מרחב מוגן מוסדי בבית הספר מאפשרת לשהות בו פרקי זמן קצרים וארוכים, בתקופות בהן ישראל נמצאת תחת סכנה של מתקפה. בתוך הממ"מ, שגודלו נקבע על פי מספר התלמידים והמורים שהוא אמור לשרת, ניתן לקיים יום לימודים מלא, לרבת אוורור, חימום ותאורה מספקת. זה מבטיח שהילדים יוכלו ליהנות משגרה יחסית גם בתקופות מתוחות, בעוד שהוריהם יוכלו ללכת לעבודה בראש שקט, בידיעה הילדים בטוחים.

כיצד נראה ממ"מ?

כיום, כל עסק או מפעל גדול מחויב להציב מרחב מוגן מוסדי, כדי לאפשר לעובדים גישה מהירה למרחב מוגן, בעיתות חירום או כאשר נשמעת אזעקה. גם במוסדות החינוך, בהם לומדים מאות ילדים, חובה להתקין בסמוך לכיתות הלימוד ממ"מ, המאפשר שהיה ממושכת. ממ"מים מתקדמים מכילים מנגנוני סינון אוויר ואיטום, ובעת הצורך ניתן להשתמש בהם כמרחב נוסף לפעילות יום יומיות. את המתחם ניתן לצבוע ולעצב בצבעים שונים. על פי הנחיות פיקוד העורף, יש לסמן את הפתחים השונים ואת המדרגות בצבעים זוהרים ובולטים.

אילו ממ"מים אנו מספקים?

אורטק מתמחה בבניית מ"ממים ובאספקת ממ"מים מוכנים, אשר עומדים בתקני ה- ISO המחמירים ביותר. ניתן לאבזר את הממ"דים והממ"מים במגוון פתרונות, המיוצרים בהתאם לתקן של פיקוד העורף: תאורת חירום, תאורה פלורסנטית קבועה סטנדרטית, חלון עם דלתות הדף וחלון אלומיניום, לצד צינורות אוורור. אנחנו מספקים את הממ"מים המוכנים מראש תוך מספר ימים בלבד ומתקינים אותם בשטח בית הספר, עם קבלת האישורים הנדרשים מהרשות הרלוונטית.

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם